Det er ikke alle der ser biler som en hobby. For de fleste mennesker er bilen blot et værktøj man bruger til at bevæge sig hurtigt og effektivt rundt i verden. Det var, og er stadig, den måde som Kathrine Olsen så biler på. Hun havde aldrig rigtigt interesseret sig for biler, og det gav hende selvfølgeligt nogle udfordringer, da hun kastede sig ud i, at købe en ny bil.
Kathrine er en travl kvinde, der driver sin egen forretning. Det betyder at hendes dage består af problemløsning, og at hun er nødt til at kunne tilpasse sig nye situationer fra det ene sekund til det andet. Når man har ansvaret for en forretning, så kan man ikke undgå, at skulle håndtere overraskende situationer. Med kunder i hele landet var det tydeligt, at Kathrine ikke kunne blive ved med at være afhængig af offentlig transport. Hvis man bare skal kunne komme til og fra arbejde, så er offentlig transport ofte en ganske god løsning. Men når man, som Kathrine, pludseligt kan have brug for at tage et møde i den anden ende af landet, så er en bil vejen frem. Når man har sin egen bil, så kan man selv styre hvornår man tager afsted, og har indflydelse på, hvornår man kommer frem.
Men hvilke kriterier skal man bruge til at vælge sin bil? Det var det store spørgsmål, som Kathrine stod overfor, da hun endelig havde besluttet sig for at anskaffe sig en bil. Når man ikke har en interesse i biler, så har man typisk heller ikke rigtigt en liste med kriterier for hvad man leder efter i en bil. Kathrine startede altså helt fra bunden, og måtte prøve at opbygge en liste over kriterier uden at kunne trække på tidligere tanker eller erfaringer.
Selvom biler var et nyt emne for Kathrine, så vidste hun straks, hvordan hun skulle gribe det an. Kathrine har nemlig løst massevis af problemer før, hvor hun ikke var specielt bekendt med området. Kathrines strategi er simpel: start med at finde ud af hvorfor det er nødvendigt at løse dette problem, og byg så ligeså stille en løsningsmodel op, der på effektiv vis giver en løsning, der løser problemet på bedst mulig vis.
For Kathrine var det nødvendigt at løse problemet af tro grunde: for det første var det vigtigt at hun kunne komme hurtigt frem til pludselige møder, og den anden grund var, at hun gerne opfattes som værende professionel og succesfuld. Den rette bil for Kathrine ville altså være én, der ville være let at navigere uanset hvor i landet hun skulle hen, og som havde et professionelt look, der ville sende de rette signaler til de kunder, der så hende stige ud af sin bil. Med disse ting i tankerne kiggede Kathrine på de forskellige bilmodeller på markedet, og endte med at vælge en Ford Kuga. Der var flere biler fra Ford der umiddelbart dækkede hendes behov, men hendes intuition fortalte hende, at Kuga?en var den model, der dækkede dem bedst.